Selasa, 2 Februari 2010

dari mahasiswa kepada mahasiswa.

assalamualaikum...

yang pertama saya merakamkan ucapan tahniah yang menggunung tinggi kepada promahasiswa (pro-m) yang berani berdepan dengan pelbagai cabaran dan tribulasi sebagai syarat dalam memperjuangkan suara mahasiswa...baru kini saya melihat...gelombang mahasiswa amat besar bagaikan si bapak tsunami yang hebat. tersenyum tika saya membaca blog2 antum...kisah di bedil dengan cota FRU, di tangkap dan dibawa ke balai. tahniah!!! antumlah pembakar semangat saya disini, bah kan bukan sahaja saya...malah mungkin segerombolan mahasiswa di kisdar ini, saya kira mereka turut merasa percikan semangat hasil biasan perjuangan antum disana. itu pon kalau mahasiswa di kisdar celik IT dan melayari blog2 bermanfaat dan berilmiah...bukan sekadar mengupdate FaceBook, Myspace sahaja.

walaupun promahasiswa diuji dengan kekalahan demi kekalahan...anda tidak kalah di pandangan saya, malah saya percaya anda telah menang dan berjaya membuka mata mahasiswa yang lena bahawa kampus masih belum bebas dengan demokrasi...semangat perjuangan anda akan saya jadikan bekalan buat diri...dalam menerajui kepimpinan mahasiswa buat kali kedua, ya..akan saya tiupkan roh perjuangan dalam diri sahabat2 sekampus saya, supaya yang benar tetap benar...dan yang salah tetap salah!!!

kepada saudara warga staf2 kolej...anda perlu ubah diri anda...anda bukan bekerja di supermarket atau seangkatan dengannya...anda bekerja di Kolej Islam Darul Ridzuan, di sebuah institusi pengajian islam, ubah diri anda, ubah sikap anda, demi Islam kita menjadi kearah yang lebih positif...tingkah laku melambangkan peribadi seseorang...usah calarkan maruah islam yang terpahat di bendera kampus kesayangan saya.

kepada mahasiswa KISDAR,

tempoh final kian hampir, sedarlah...dan usah tidur, andalah maruah islam, jagalah maruah itu sebaik-baiknya, usah diconteng maruah itu dengan tingkah anda yang memilukan warga pendidik kita disini, saya sayangkan KISDAR, saya mahukan kampus saya seperti syurga...saya mahukan masjid penuh di tiap azan berkumandang, saya mahukan sof berbilang-bilang hingga tidak mampu saya beza diantara solat 5 waktu dan solat jumaat. saya rindukan suasana itu..ayuh sahabat-sahabat...mari kita ubah generasi ini...ini dari saya...dan ini harapan menggunung saya...wallahua'lam.