Ahad, 6 Disember 2009

shoping sakan...pokai.

Tanggal 6 hb 12 2009 berakhirlah expo JIM kat kolej aku, dan berakhir jugak lah dugaan yang selalu menggode aku untuk membeli barang2 kat expo tu...pantang singgah musti aku akan membeli sesuatu dari situ, arghh...alamatnye aku terpakse mengikat perut sementara menanti wang pinjaman masuk. Mampukah aku mengikat perut???tali ape aku nak gune untuk ikat perut aku??untuk tatapan kome (tu bahase k.kangsar) aku tunjukkan barang2 yang aku beli semasa di expo:


Ini aku beli dengan harge RM1.00 untuk 1 unit, susah nak dapat mende ni...klu ader pon kat mane2 demonstrasi je,nak tunggu demonstrasi pon ntah bile ader lagi, jd aku beli la 4 jenis, 3 jenis untuk sahabat aku (k.fatimah, fathiah dan aisyah) dan 1 untuk aku.




Yang ni pon aku beli dari kedai yang samer, hargenye pon RM1.00, tapi aku beli tak le aku pakai untuk gie kelas ke...mampus aku kalu rektor nampak(hahaha). Alasan aku beli mende ni pon samer jugak, susah nak dapat kat tempat lain. Then kalu ader demo ker...ikat je la kat kepale,(macam penah aku wat dulu) wakakaka...

Buku ni aku beli sebab yang menarik minat aku ialah gaya penulisannye...gambar2 yang menarik, ader peta, lukisan, memang best la, hargenye RM120.00, aku memang tak bawak duit banyak tika itu, so aku terpakse bagi deposit RM30 untuk penjual tu simpan untuk aku, then petang aku datang bawak duit dan bayar kasi habis...





Ni namenye Mafla (sebut betul2)...hari first n second RM15.00 tapi ble aku gie ari last ader harge runtuh lak RM10.00 aku pon ape lg, sentap dan beli..haha, aku nekad nak pakai gie kelas, gie masjid, bukan salah pon kann..













Ni hargenye RM75.00 aku beli dapat RM70, tapi bukan aku tawar, kakak tu yang baik...aku memang tak pandai tawar menawar ni..tepung tawar aku tau la..hek hek...aku beli sebab ni bukan sweater bese. die boleh pakai 2 warne...gmbar yang atas tu, then boleh tukar kepada gambar yang kedua tu...multipurpose la lebih kurang (btul ke ejaan tuu??). Then kat belakang sweater tu ader bendera palestin..tu yang membuatkan aku membuak2 untuk beli.

Ini lah jumlah barang2 yang aku borong di expo kat kolej aku bawah anjuran JIM..sonok tak terkire...bukan senang nak dapat barang2 macam ni. Sume ni aku akan simpan sebaik mungkin insyaALLAH...senyum aku sorang2:-)