Jumaat, 4 Disember 2009

kewajipan VS kegemaran



argh...tenangkan aku!!! mungkin ader yang penah bce ucapan ini dalam facebook aku, atau YM aku...erm...mmg aku tak tenang tika itu. Hati berbelah bahagi antara kewajipan dan kegemaran dalam diri aku. menguji kematangan aku. menguji prinsip yang aku pegang selama ini. Namun setelah aku bulatkan hati dalam membuat keputusan, aku terbaca hikmah dari Illahi melalui seorang sahabat lama.


ah...inilah yang dimaksudkan dengan insan bernama sahabat. menenangkan bile resah, menyejukan bile marah. menegur bile salah (dah macam pantun lak)..takde kata2 lain mampu aku luahkan untuk gambarkan jasa sahabat. andai tiada insan sebaik ini, sudah tentu aku sukar mencari hikmah disebalik dugaan yang aku lalui. Setelah saban hari aku memikirkan hikmah Illahi...aku pasrah...aku redha...moge ALLAH ampuni hamba serba lemah ini.


menitis air mata aku bile memikirkan kejahilan diri, masih tak mampu aku berdiri teguh dengan prinsip, masih goyang dengan dugaan yang betalu2 datang. hanya baru diuji sebegini, aku rapuh berbelah bahagi...tak dapat aku bayangkan, andai aku diuji dgn ujian yang lebih besar, dasyat...apakah aku mampu laluinye..Ya Allah...teguhkan diriku dengan iman dan Islam.