Khamis, 5 November 2009

ke sekolah lme...

ni la public tempat aku bergayut dgn ayah dan yg pintu tu koperasi


assalamualaikum...lps je exam aku terima satu panggilan tipon dari seseorg yang aku knal sgt2... "faiza k.tah nak gie ehya' ni,k.tah nak jual buku kat sne sbb kat sne ader jamuan hari raya". Ehya'??mcm pernah aku dgr nme tu...lao...sekolah aku la...hek2 lupe lak. ah...lmenye aku tak jejakan kaki kat situ...setelah hampir bartahun2 aku meninggalkan zaman persekolahan.



ni kire kawasan utama la...tempat aku n kwn2 lepak


"ok la...sy pon bru habis exam...free je...". trus aku mintak keizinan dari ayah untuk ke sana,
kang klu tak mintak penyepak dapat kang, lagipon mmg dh satu kewajipan klu nak kemana2 musti kabo kat ayah...walaupun duk berjauhan denganye...setelah mendapat keizinan..aku tenang...




ni la musolla...tempat sude dan duke aku..hek2

aku naik kereta bersama k.tah kesana...mule2 sampai takut+malu+segan...ramai jugak yang datang, aku pon wat selambe la...klu wat takut2 nnt dme halau lak...hahahah...setelah jejak je aku kat bumi ilmu itu...aku merasakan satu perasaan yang amat2 menyesakkan ati aku...rindunye aku pd kwn2...mne mereka ye...


aku dan k.tah carik satu kawasan yang sesuai untuk open table...alhamdulillah...jumpe jugak cikgu2 yang masih kenal pd aku...seorang budak nakal..."cikgu kenal sy lagi ke?" soalanku pd seorang cikgu..."ape tak kenal pulak..." hahaha...tu yang membuatkan aku macam nak lompat setinggi langit (tp aku tau aku tak mampu)

ni dalam musolla, dah ader pembaharuan...tp kenangan ttp terpahat.



arghh...rindunye pd sahabat2 seperjuangan...mne dme ni??hm...agak kecewe ble takde pon kwn2 sekelas aku datang...tp takpe la...yg penting dapat jumpe cikgu2 yang pernah mencurahkan ilmu pd aku. aku berjalan ke asrama untuk menunaikan solat zuhur, aku jejakkan kaki ke musolla..tu name panggilan mse zaman kami, terngiang2 suara kami bergurau...tu la tempat kteorg study waktu prep...dan aku selaku BPA ( badan pengawas asrama ) bahagian prep yang tetapkan kami tingkatan 3 study kat situ...


hm...aku ambil kesempatan untuk round keliling hostel...sambil2 menggamit kembali kenangan silam, tersenyum aku sokrg2 ble teringat kisah2 lme...time kne dende,kne marah dgn warden sbb bising, time kelam kabut sbb lambat gie sekolah...hahahaha...nak tergolek aku ble gelak teringat ttg ni...
ape la kaba kwn2 aku kat luar sne...dapat kah mereka melalui ranjau kehidupan kat dunia ni??
hm...harap2 mereka masih ingat pd aku...