Khamis, 11 Februari 2010

respon dan responsibility

salam perjuangan...

terima kasih saya rakamkan kepada sahabat-sahabat yang sentiasa membaca catatan saya dari semasa ke semasa, terima kasih kepada rakan-rakan yang berani tampil berdialog tempoh hari, hingga saya tak diberi peluang untuk bangkit dek kerana semua isu-isu telah di sentuh oleh wira-wira kampus...jazakallah.

dan sebelum itu saya memohon maaf kepada mana-mana rakan taulan yang mungkin terasa hati tika membaca post2 saya sebelum ini, saya inginkan perubahan ke arah positif di dalam kampus kesayangan saya, saya mahu berusaha menjadi "watch dog" kepada rakan-rakan kampus supaya dapat dilakukan "renovation" yang lebih matang. walaupun adakalanya niat saya itu dipandang keji...saya rela dibenci.

mungkin ada yang tersalah anggap niat hati saya ini, hingga menyangka tujuan kritikan demi kritikan yang saya lakukan adalah untuk menjatuhkan pihak tertentu, maaf...saya tiada masa untuk lakukan itu semua. tujuan kritikan saya tidak lain dan tidak bukan hanyalah semata-mata untuk kebaikan kita bersama.

percayalah...blog ini saya gunakan sebagai medan dakwah bagi saya, untuk tatapan saya, dan rakan-rakan sekampus saya. sumber-sumber maklumat yang saya dapat bukan bohong, bukan rekaan...tetapi kenyataan, kita harus terima segala kelemahan dalam setiap apa yang kita lakukan, saya juga pernah dikritik hebat...hingga tidak mampu untuk saya berdiri teguh, tapi yakinlah, itu semua pengalaman yang tidak akan dapat di mana-mana.

sahabat budiman, saya hanya manusia biasa, adakala saya tersasar jauh, betulkan saya...dengan cara apa sekalipun saya cuba untuk terima, apa yang saya harapkan tajdid niat kita, alihkan tujuan dalam menganjurkan apa-apa jenis program hanyalah semata-mata kerana ALLAH. bukan kerana mahu berbangga menjadi organisasi yang terbanyak menjalankan program, yang saya mahukan adalah kualiti dan bukan kuantiti, dan saya mohon ampun sekali lagi jika ada kalimah dari insan lemah ini yang mengguris hati dan perasaan sahabat budiman, saya hargai respon anda...dan saya terasa ini sebagai responsibility untuk saya memohon maaf.

akhir kalam...saya masih disini akan terus memerhati, akan terus berlapang dada untuk menerima segala kritikan, walau dalam segala jenis bahasa sekalipun...saya tetap terima. dan saya mohon jangan putus-putus berikan pendapat dan pandangan untuk saya renovate perkataan saya agar ia menjadi lebih menyenangkan..semoga kita dapat lakukan yang terbaik dalam final yang bakal tiba tidak lama lagi.

salam ukhuwah dari saya...