Jumaat, 11 Disember 2009

SUKAN IPTIM : Kisdar memang patut kalah.

Mungkin ramai yang "tersentap" dengan tajuk yang aku ungkapkan ni, yelar...musti orang cakap aku ni tak sokong dunia sukan KISDAR, main pon tak, then nak komplen lebih2..nak kritik je tau...dan sebagainya. Aku memang tak peduli itu semua, yang aku tau aku sebagai warga yang sayangkan KISDAR perlu menyatakan hakikat sebenar...supaya KISDAR nampak lebih "mahal" dari IPT lain...walau sukan kita tak sehebat mereka. Aku tahu, semua atlit2 KISDAR bermain dengan sungguh2, semata2 mahu mengharumkan nama KISDAR di arena sukan malaysia (ceewaah). Namun disebalik kekalahan demi kekalahan yang kita alami, mungkin inilah ganjaran yang sepatutnya dianugerahkan kepada kita. Pada aku, nama kita sudahpon harum dengan "semerbak"nya. Kenapa aku berani berkata begini??mari ikuti langkah aku seterusnya...



1) Ada sebilangan atlit2 hebat kita (bukan semua) seronok berkaraoke, siap main tuju2 lagu untuk pasangan2 yang sedang hangat "bercinta monyet", nak je aku tuju2 batu mcm orang tunaikan haji tu...alhamdulillah aku tak join gie sne...bukan saja lelaki yang "sumbangkan" suara, malah wanita pon ada,walaupon tak berapa hafal lagu yang dikaraokekan...namun si wanita ini masih gagahkan diri untuk "sumbangkan" suara...memang sumbang. ini merupakan kejayaan pertama warga KISDAR. Tahniah!!!

2) Isu yang kedua (yang second kata orang putih) ada jugak antara atlit kita yang tanpa segan silu makan semeja dengan pasangan "couple" masing2 (di hentian rehat dan rawat). Puak2 ni langsung tidak kisah dengan amaran ALLAH dalam surah Al-Isra' (17:32) yang bermaksud :"DAN JANGANLAH KAMU MENDEKATI ZINA, SESUNGGUHNYA ZINA ITU ADALAH SUATU PERBUATAN YANG KEJI DAN SUATU JALAN YANG BURUK". Sengaja aku tulis dengan huruf besar, menunjukkan besarnya amaran ALLAH terhadap hambaNYA. Awas dengan amaran ini wahai warga KISDAR!!!

3) Dan isu yang terakhir untuk kali ini, ialah seorang pemimpin yang sepatutnya menjadi "Qudwah Hasanah" kepada rakan2, dan orang2 yang dipimpin telah pon dengan bahagianya(ala2 hidustan gitu) bersiar2 bersama kekasih hati disekitar bandar melaka...alangkah indahnya hidup mereka...taidakkah mereka takut dengan hukuman ALLAH???

Jadi inilah antara kejayaan2 yang telah "menjulang" nama kita di arena sukan, aku "bangga"...sebuah institusi agama yang menjadi kebanggan kita telah pon mengecapi kejayaan yang cukup hebat. Syabas warga KISDAR... hanya dengan latihan yang dahsyat, ia belum "cukup" untuk menjanjikan kemenangan. Nah...inilah natijah yang kita semua dapat dengan ikhtilat yang kita amalkan dalam kehidupan kita. sedangkan yang melakukan perkara diatas hanya segelintir...tp istilah "kerana nila setitik habis susu sebelanga" merupakan ironi kehidupan kita...Sedarlah wahai sahabat2, jangan sesekali abaikan amaran ALLAH..JANGAN!!!moga ALLAH ampuni kita semua...amin.